Niet veel ervaring met jeu de boules, maar wel interesse in het spel.
Voor gezellige vrije tijd besteding.

Interesse in boulen? Maak vrijblijvend kennis met onze gezellige vereniging...

De vereniging

Amicale de petanque bestaat 30 jaar

Dit jubileumjaar is een mooi jaar.
Amicale groeit en wordt steeds gezelliger.
Dat maakt dat mensen voor onze vereniging kiezen en het leuk vinden om bij ons te spelen.
Amicale is ook een gastvrije vereniging. Het gastboulen is daarvan een goed voorbeeld.
Als je ‘t vraagt aan mensen die gebruik hebben gemaakt van het gastboulen, krijg je hele enthousiaste geluiden te horen.
Amicale is ook een vereniging met ambitie. Dit jaar is het eerste team gepromoveerd in de vierde divisie van de NPC. We gaan nu landelijk spelen in de derde divisie. We willen omhoog.
Amicale wordt goed bestuurd. Alle posten zijn bezet en de bestuursleden zetten zich actief in om de club gezond te houden.
Amicale is mooi. Het wordt opgeknapt en in een nieuw jasje gestopt. Zo krijgt alles een nieuwe uitstraling en is het goed toeven in de kantine en in de hal.
Amicale steunt op zijn vrijwilligers. Alle klussen worden met plezier gedaan: de bar, de kantine, de buitenbanen, het gebouw, de keuken, de toiletten, de schoonmaak, de P.R., de wedstrijden, de toernooien, het gastboulen, de veiligheid, de buitenboel, versiering, feesten, het clubblad, het boekenkastje en ga zo maar door.

Onze voorzitter:
Ik laat even 30 jaar de revue passeren en bedenk dan wat er allemaal in die tijd gebeurd is. De oprichtingsvergadering kan ik me nog goed herinneren waar we o.a. de discussie begonnen over de tenaamstelling van onze vereniging. Ook alle andere zaken die we in die tijd moesten regelen (statuten, huishoudelijk reglement, andere reglementen etc.). Uiteindelijk kwamen we op onze mooie naam Amicale de Pétanque uit. Een naam waar ik nog steeds trots op ben.
We hebben erg mooie tijden meegemaakt met eerst spelen in park Randenbroek, maar zijn toch al snel verhuisd naar onze huidige locatie. Echt gouden tijden met een enorme uitbreiding van onze leden waardoor zelfs even een ledenstop dreigde. In die tijd hebben we ook grote (internationale) toernooien gehad, Nederlandse kampioenschappen, grote gastboulepartijen, noem het allemaal maar op.
Als ik kijk waar we nu staan, welke sfeer we onderling met elkaar uitstralen, hoe we met elkaar omgaan, dan kan ik alleen maar vervuld zijn van trots. Trots op alle hoogtepunten, en hoe we ons over dieptepunten (er waren er een paar) heen hebben geknokt. Als ik dat dan vergelijk met andere verenigingen die ik ken, dan besef ik telkens weer wat een geluk we hebben dat we nu zo’n bloeiende vereniging zijn. Het is de vereniging, dus we zijn het met z’n allen die dit voor elkaar hebben gekregen.

Jeu de boules vereniging ‘Amicale de Pétanque‘ te Leusden is opgericht op 5 augustus 1993 en is gelegen aan het Jan Bannink Sportpark.

jeu de boulesvereniging amicale de pétanque leusden kantine
jeu de boules vereniging amicale de pétanque leusden hal binnen
jeu de boules vereniging amicale de pétanque leusden buitenterrein
Amicale de Pétanque bezit een prachtige hal met 10 binnenbanen en een ruime kantine met moderne keuken.
Naast de speelhal liggen 28 buitenbanen waarop buiten het winterseizoen gespeeld kan worden.
jeu de boules vereniging amicale de pétanque leusden

Locatie

De speellocatie van Amicale de Pétanque is prachtig gelegen aan het vijvercomplex van het Jan Bannink Sportpark in Leusden.
Een boulehal met tien binnenbanen, een mooie kantine en 28 verlichte buitenbanen.
Een bijzonder sfeervolle accommodatie om kennis te maken met petanque maar ook uitermate geschikt voor het organiseren van grote toernooien en gastboulen.

jeu de boulesvereniging amicale de pétanque leuden route naar speellocatie

Datum: 10 mei 2024

Datum: 12 juli 2024

Datum: 23 augustus 2024

Slottoernooi

Datum: 23 september 2024
  • Alleen voor leden
  • Melden: 19.15 uur
  • Speelvorm: hussel
  • Inschrijfgeld € 3,00 p.p.

Datum: 18 oktober 2024

Datum: 15 november 2024

Sint Euro Toernooi

Datum: 6 december 2024